6 Kasım 2013 Çarşamba

Madrid'te Üç Kral Mekan

Aylar önce yazdığım ama bir türlü yayınlayamadığım; Madrid'e gidip, görmeden dönmemeniz gereken üç mekandan bahsedeceğim; Soul StationEl Barbu Club ve Galileo Galilei. İspanya dendiğinde aklınıza gelen şeylerden biri müzikse, buralar size İspanya'yı yaşatacak yerler. İçinizden geldiği gibi giyinin, sokaktaki bir Bangladeşli'den bir ya da iki Mahou bira alın, biralarınız bitince ara sokaklarda kalmış, kendini göstermeyi sevmeyen ama içlerinde bir dünya barındıran bu üç mekandan birine girin, ertesi gece de diğerine gidin. Soul Station mekan olarak, El Barbu'ya göre daha küçük bir alan ve herkes yerde, merdivende, taburelerde, kimisi sahnede oturarak müzik yaratıyorlar, birbirleriyle paylaşıyorlar. Eğer bir müzik aleti çalıyorsanız, oradan herhangi birine ben gitar çalabiliyorum, çalmak istiyorum deyin, bir şarkı sonra siz sahnedesiniz. O gece çıkan grup üyelerinden biri yerini size devrediyor ve iki, üç parça gruba siz eşlik ediyorsunuz, ya da mızıka mı çalıyorsunuz ya da flüt ya da şarkı mı söylemek istiyorsunuz, hiç fark etmez yeter ki, katılmak isteyin. Birazdan siz de müziğin bir parçası olup, kendinizi sahnede buluyorsunuz. Ben mesela Soul Station'a gittiğimde sistemin böyle olduğunu bilmiyordum. Elimde biram otururken, yanımdaki adam kalkıp sahneye çıktı ve çalan müziğe mızıkasıyla eşlik etmeye başladı. Sonra başka biri kalkıp, gitaristin gitarını alıp müziğe katıldı. Çevremde herkes dönüşümlü olarak sahneye çıktılar. Her seferinde daha farklı, daha orijinal müzikler çalıp sahneden indiler. Sanırım sadece ben, o gece sahneye çıkmadım. Sonra tekrar Soul Station'a gittiğimde, bu sefer solist direkt bana dönerek "hadi şarkı söyle" dedi ama o gece Reggae gecesiydi ve açıkçası hiç İngilizce Reggae şarkı bilmiyorum. Sesim kötü diyerek reddettim ama başka bir gece, bir şarkı öğrenip, gidip söyleyeceğim dememe rağmen bir daha fırsatım olmadı. Bu yüzden siz ertelemeyin, hemen gidin sahneye çıkın.

El Barbu ise daha büyük ve bir mağarayı andırıyor, oldukça da karanlık bir mekan. Duvarın kenarındaki uzun divanlara, hiç tanımadığınız insanlarla dip dibe oturup müzik dinliyorsunuz. Eğer o gece özel bir program yoksa, El Barbu'da her şey spontane gelişiyor. Rastgele birileri sahnedeki müzik aletlerini alıp çalmaya başlıyor, sonra biri gelip kendi dilinde bir şarkı söylüyor, diğerleri ona ayak uyduruyor. Ortaya daha önce hiç duymadığınız, bazen sözü olmayan, o sırada bestelenen şarkılar çıkıyor. Soul Station'da her gece ayrı bir müzik türüne göre, ayrı bir grup çıkıyor ve bilinen şarkıları coverlıyorlar, ama El Barbu tamamen gelen konukların akışıyla ilerliyor. Yani orada sanatçı siz oluyorsunuz. İki mekan da benim için ayrı bir tat ayrı bir özlem şu anda. Madrid'e giderseniz mutlaka gidin, gidin, gidin. Bir şarkı da benim için söyleyin. Son olarak; aslında son değil tabii ki Madrid'in inanılmaz bir gece hayatı var ve her zevke hitap edebilecek mekanlar bulunuyor ama benim çok beğendiğim mekanlar bunlar olduğu için onların yeri ayrı. Evet, son olarak Galileo Galilei. Babylon'un Madrid versiyonu diyebiliriz. Burada günlük olarak farklı gruplar sahne alıyor, bir gecede birden fazla performansa da denk gelebilirsiniz. Konserlerin olduğu yer burası. Giriş genellikle ücretli ve İspanya'nın ünlü sanatçılarını dinleyebileceğiniz, ilk iki favori mekandan da bu özelliğiyle ayrılan sevimli, sıcak mekan. Üçünden en azından birine mutlaka gidin. Madrid'in tadını müzikle çıkarın.


Not: Videolardan birincisi Soul Station'a ikincisi El Barbu'ya ait Vine videolarım. Galileo Galilei'de çektiğim video çok uzun olduğu için onu yükleyemedim :/

3 yorum:

  1. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kamuoyu için bir duyuru, biz böbrek satın almakla ilgileniyoruz ve hastalarımızı kurtarabilmek için farklı böbrek bağışçılarıyla çalışmak istiyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin; hastamıza böbrek bağışı için eşleşme ve her ödülü büyük ödüller bekliyor.
    E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
    veya whatsapp'ta bizimle iletişime geçin: +1 (515) 293-5520

    YanıtlaSil